SM2017 Hamina

25.7.2017

SM-viikko pelattiin 3.-8.7.2017  Haminassa ja järjestäjänä olivat Kotka Petanque ry, apunaan muita pieniä sidosryhmiä talkoohenkisesti, sekä Bastionin oma järjestely organisaatio. Kisat pelattiin kolmannen kerran neljän vuoden sisällä Bastionin upeissa puitteissa. Jälleen kerran katos pelasti kilpailut, sillä heti maanantaina veteraanikisojen aikana saatiin kaatosade niskaamme.

KAU-Petanquelta lähti tänä vuonna pieni pippurinen ryhmä kisoihin ja vielä hyvinkin veteraanipainotteinen. Järjestely puolella seuramme oli takanut kisojen tulospalvelun tuottamisen ja siihen Marko ja Petri olivat panostaaneet tänä vuonna, näin olleen pelaaminen kisoissa oli mahdotonta.

Tässä kilpailujen tulos-satoa seuramme näkövinkkelistä:

YT (32 joukkuetta): Kalevi Viskari KAU, Markus Barck KOT ja Kai Aalto KOT Swiss 22. lopullinen sijoitus Pemic Cup 5.-8.

YS (78): Petri Taipalvesi Swiss 77.

NS (29): Paula Kiiveri Swiss 15. lopullinen sijoitus Pemic Cup 5.-8.

ND (24): Paula Kiiveri ja Raili Pietilä Swiss 14. ; Raili Varalahti ja Pirkko Haikonen Swiss 19.

NT (17): Raili Varalahti, Raili Pietilä ja Paula Kiiveri Swiss 11. Tässä sarjassa järjestäjälle sattui virhe ja naistemme sijoitus oikeasti olisi ollut Cup of Pemic.

VT (53): Raili Pietilä, Taito Pietilä ja Gunnar Wallin Swiss 36. ; Raili Varalahti, Paula Kiiveri ja Erkki Saarinen Swiss 39.

VD (92): Raili Varalahti ja Gunnar Wallin Swiss 27. lopullinen sijoitus Mest.Cup 17.-32. ; Raili Pietilä ja Taito Pietilä Swiss 33. lopullinen sijoitus PemicCup 9.-16. ; Reijo Suominen ja Tapani Juselius Swiss 54. ; Paula Kiiveri ja Erkki Saarinen Swiss 72.

VS (63): Paula Kiiveri Swiss 36.

ES (71): Gunnar Wallin Swiss 1. lopullinen sijoitus SM4 ; Erkki Saarinen Swiss 45.

Kilpailujemme parhaaksi suoritukseksi jäi Gunnar Walliinin singeli esitys vanhemmissa veteraaneissa. Alkupelien jälkeen hieno Swiss voitto oli seuramme ensimmäinen. Sääli että virta alkoi loppua juuri ennen ratkaisevia mitallipelejä ja SM-mitalli jäi hiuskarvan päähän! Onnittelut Kunulle.

Tarkemmin kisoista: