Pikkujoulut & Gala Ilta

Reijo Vuoden MVP2017
Raili Vuoden LADY2017
Harry Vuoden mies-pelaaja.

MarskinMajalle kokoontui seuramme pikkujouluihin 29 petanque vaikuttajaa tältä vuodelta. Ruokailun ohella järjestettiin pientä ohjelmaa ja kilpailuja, sekä palkittiin vuoden onnistujia.

Tässä juhlapuhe ja palkitut:

PIKKUJOULUT ”Marskin Maja”

Marraskuun 18. päivä. Vuosi on vääjäämättä taasen kulumassa kohti loppuaan ja Talvi tekee tuloaan. Toisen kerran olemme kokoontuneet viettämään yhteistä pikkujoulua ja palkitsemaan vuoden parhaita tänne upeaan Marskin Majan miljööseen Lopelle. On aika muistella hiukan kulunutta vuotta KAU-Petanquen silmin.

Vuoden ensimmäinen kilpailu pelattiin heti 2. tammikuuta Iittalan Iskuasemalla. Siitä se taasen lähti käyntiin. Nyt kun olemme marraskuulla, niin kaikkiaan olemme 11 kuukauden aikana osallistuneet yhteensä 48 kilpailuun eripuolilla Suomea ja eteenkin omalla tiilitehtaan kentällä Karkkilassa.

Olemme olleet mukana SM-kilpailuissa Haminassa ja Kouvolassa, SM-Sarjakilpailuissa Järvenpäässä, Espoossa ja Loimaalla, TUL:n kilpailuissa Lappeenrannassa ja Karkkilassa, sekä Helsingin firmaliigassa. Vielä on jäljellä ennen joulua TUL:n Hallimestaruuskilpailu.

Pelaamisen lisäksi olemme järjestäneet merkittäviä kilpailuja vuoden aikana petanqueväelle ympäri Suomen mm. SM-kilpailut Haminassa ja Kouvolassa, TUL:n veteraani päivät Lappeenrannassa, Kansainvälinen Lucky Stone kilpailun Helsingissä ja sokerina pohjalla TUL:n mestaruuskilpailut Karkkilassa.

Näitä kilpailuja ei voi järjestää ilman hyvää joukkuehenkeä ja nöyriä talkoolaisia! Siksi halutaankin palkita pienellä joulukarkilla talkoolaiset jotka mahdollistivat 13.8.2016 Karkkilassa järjestetyn TUL:n tapahtuman ja jaksoi aamusta iltaan päivystää pelipaikalla jotta pelaajille mahdollistui upea pelipäivä: (Näistä paikalla on...)

Ritva ja Ismo Nikander, Aila ja Harri Lindfors, Ritva ja Viljo Taipalvesi, Piia Gröhn, sekä Teuvo Niemi. Heidän lisäksi kaikille muille tapahtumaan osallistuneille iso kiitos!

Tiilitehtaan kenttä syttyi eloon Vapun aattona 30.4.2016, kun päätettiin pitää samalla yhteiset Vappupirskeet ja pelata Karkkila Open turnaus. Koitettiin keksiä jotakin uutta konseptia, mielestäni onnistuttiinkin. Kesän aikana Tiilitehtaan kenttä toimi kaikkiaan 10 kilpailun näyttämönä ja pelaajia osallistui kilpailuihin yhteensä 322 kpl. Kilpailuperiodi kesti aina 4.10.2016 asti jolloin VK-Pelti Cupin jälkeen kenttä alkoi jälleen nukkumaan talviunta, heräten taasen ensi keväänä.

Kesän aikana pelattiin kahden eri seuran kanssa ystävyysottelut. MAP-Räimeen ja Leppävaaran Sisun kanssa. Yhteistyö lähiseurojen kanssa on hyvin tärkeää ja olemme yrittäneet panostaa tähän myös mittavasti. Tänäänkin täällä pikkujoulun vietossa on tärkeitä ystäviä ja pelikavereita lähiseuroista, kiitos siitä että tulitte mukaan tapahtumaan ja teette tästä illasta juhlimisen arvoisen.

Seuratoiminnassa yksi tärkeä mittari kehittymisen suhteen on aina menestyminen. KAU-Petanque on pieni, mutta aktiivinen petanqueseura, joka vaikuttaa tekemisellään koko Suomen Petanqueen. Meiltä löytyy hyviä pelaajia, tuomareita, järjestäjiä ja talkoolaisia. Menestyminen on siis omissa käsissä!

Pelillistä menestystä saatiin hienosti TUL:n mestaruuskilpailuissa. Karkkilassa naisten sarjassa Paula Degerstedt ja Raili Pietilä toivat upean voiton. Yleisessä sarjassa Tiia Salo ja Petri Taipalvesi toivat hopean. Lappeenrannan veteraanipäivillä naisten sarjassa Paula Kiiveri ja Raili Pietilä toivat Pronssin.

SM-Sarjoissa Veteraani joukkueemme pelasivat hienosti 1. Divisioonan kolmanneksi. Joukkueessa pelasivat Alpo Kärkäs, Allan Degerstedt, Taito Pietilä, Erkki Saarinen ja Asko Räsänen.

Kaikkiaan KAU-Petanque on tuonut 2016 vuoden kilpailuista tähän mennessä yhteensä 9 turnausvoittoa (kultaa), 2 hopea sekä 3 pronssia. Pistetiloja on myös tukullinen.

KAU-Petanquen puheenjohtajan pelaajavalinnat kaudelle 2016:

VUODEN MVP: Reijo Suominen

VUODEN LADY: Raili Varalahti

VUODEN VETERAANI: Reijo Suominen

KUNNIAMAININNAT: Paula D, Raili P, Tiia, Petri, Paula K, Alpo, Allan, Taito, Erkki ja Asko.

VUODEN MIES-pelaaja: Harry Uschanov Kalvolan Isku

VUODEN NAIS-pelaaja: Leila Pirttilahti Leppävaaran SISU