XVII Pitsiturnaus

24.7.2016

XVII Pitsiturnaus

23.7.2016 Pitsiviikon avasi YD Uotilassa pelattu turnaus. Perinteistä turnausta isännöin menestyksekäs seura Uotilan työväen urhelijat, UTU tutummin. Paikalle oli saatu hieno määrä 27 joukkuetta 12 eri seurasta (HAR,LOI,ERP,LIN,TYR,KOP,KIS,PCP,KAU,ORA,TUR ja UTU).

KAU-Petanquelta mukana oli vain Marko Taipalvesi, joka oli saanut pelikaverikseen Mr. Petanquen Seppo Lindmanin Loimaalta.

Alkupelit pelattiin 4. kierrosta Swiss-systeemllä, jonka jälkeen 16 parasta A-Cup peleihin ja loput B-Cuppiin.

Marko ja Seppo aloittivat heti alusta asti perusvarmalla pelillä ja naputtelivat alkupeleistä puhtaan neljän pelin voittoputken (1. Katriina ja Vesa Tuominen 13-2, 2. Sirkka-Liisa ja Urpo Vinnari 13-4, 3. Juha Jutila ja Juki Koskelin 13-5 ja 4. Kullervo Kupila ja Eero Ravantti 10-9) ja varmistivat Swissin voiton.

16 Cupissa he saivatkin heti kovan porukan vastaan, koska viimeisenä jatkoon pelasivat Sepon seuratoverit Loimaalta Pirjo Kivinen ja Markku Nieminen. Vastuksesta huolimatta peli ei muuttunut yhtään huonomaksi, Markon asetukset ja Sepon iskut pehmittivät vastustajan selvästi lukemin 13-2. Toisella kierroksella vastus pysyi edelleen maksimaalisen kovana, kun vastaan astui Porista Mirva ja Harri Näsilä. Liekö lainakuulilla heittänyt Mirva ollut hiukan hukassa, eikä Harrikaan pystynyt kovin tehokkaaseen asetukseen, koska Markon ja Sepon peli jatkui edelleen todella tehokkaana lukemin 13-0. Välierissä kohdattiin kestomenestyjät Arto ja Viljo Stenberg, jotka ovat useasti ”kukitettu” pelien jälkeen Raumalla. Peli eteni piste kerrallaan ja loppulukeamat suhteellisen aneemiselle pelille Markolle ja Sepolle 13-2.

Finaalissa saatiin revanssi Porilaisista Juhasta ja Jukista. Pelin alku menikin edellisestä poiketen aivan uusia reittejä ja tahtipuikkoa heilutteli Porilaiset hiukan myös tuurin avittamana, mutta se kuuluu tähän peliin ja se myös tällön suodaan. Keskivaiheella peliä Marko ja Seppo pääsivät ryöstämään helposti viiden pisteen päädyn ja näin alkoi peli kääntymään. Loppupeli menikin sitten selkeästi Markolle ja Sepolle ja lukemat heille finaalin päätyttyä 13-9 ja turnaus voitto.

Kyllä on hienoa pelata tällaisen pelaajan kuin Seppo Lindmanin edessä asettajana. Tarvittaessa kaveri suorittaa uskomattomia heittoja, niin poistoista, jätöistä, asetuksista, snadin ammunnasta jne. voit vain keskittyä omaan tekemiseen ja suorittamiseen. Tällöin tämä on aivan uudenlaista petanqueta! Suuret kiitokset Sepolle mielenkiintoisesta ja mukavasta Petanque päivästä! Nämä päivät kasvattavat lajissa... Kiitos.

Tulokset:

A-sarja