SekaSM2016 Kouvola

28.6.2016

18.-19.6.2016 Petanque väki kokoontui Kouvolaan SekaSM kilpailujen merkeissä. Lauantaina pelattiin sekaduppelin ja sunnuntaina sekatrippelin Suomenmestaruudesta.

Lauantain Sekaduppeliin oli ilmoittautunut 46 joukkuetta ympäri Suomen. Sää olikin tänä viikonloppuna erittäin haastava ja viikolla luvattu myrskyrintama saapui aina Kouvolaan asti, heti aamusta lähtien. Sadetta saatiin niskaan siis koko päivän ajan ja vaihto vaatteet oli tarpeen.

Pelitapana pelattiin 4. kierrosta Swiss-systeemillä ja 16. parasta mestaruusCupiin ja kahdeksan seuraavaa Cup of Sekarit 2016 Cupiin.

KAU-Petanquen joukkueet olivat Swissin jälkeen sijoilla: 37. Paula Kiiveri ja Erkki Saarinen, 44. Raili Pietilä ja Taito Pietilä. Näin ollen pelaajiamme ei nähty Cup peleissä.

Tämän vuoden mestareiksi pelasivat:

1.       Taru Saarela ja Petri Mehtonen (KOP/KVP)

2.       Mirva Näsilä ja Harri Näsilä (PCP)

3.       Seija Vaarala ja Arto Stenberg (LOI)

Cup of Sekarit 2016 voittajat olivat Ninna Hätönen ja Jari ”Erppa” Eronen (PSC/RIE)

Sunnuntaina vuorossa oli siis sekatrippeli. Sade vaan yltyi ja jouduimme ”tekohengittämään” kenttiä, jotta saatiin ne pelattavaan kuntoon. Mukaan oli ilmoittautunut 32 joukkuetta ja pelitapa oli Swiss 3. kierrosta, jonka jälkeen 16. parasta mestaruusCupiin ja kahdeksan seuraavaa Cup of Sekareihin.

KAU-Petanquelta mukana oli lisenssi pelaajista ainoastaan Marko Taipalvesi, joka pelasi joukkueessa Eija-Liisa Laakson ja Harry Uschanovin kanssa.

Swiss-kierroksien jälkeen joukkueen sijoitus oli 27. ja pelit päättyivät siihen.

Tämän vuoden mestareiksi pelasivat:

1.       Merike Aava, Mika Metsä-Eerola ja Timo Salminen (HBY/HBY/KVP)

2.       Tiia Salo, Jyrki Salo ja Arttu Poikolainen (PSC/HBY/PSC)

3.       Tiina Rosnell, Kimmo Rosnell ja Raimo Vesterlund (PHN/PCP/PCP)

Cup of Sekarit 2016 voittajat olivat Päivi Lehtonen-Palmqvist, Hneri Palmqvist ja Marko Jakonen (KAL/KAL/PSC)