5. UD-TUL 2016

8.5.2016

Perinteinen Karkkilan järjestämä UD-TUL pelattiin viidennen kerran 7.5.2016 Tiilitehtaankentällä. Mukaan oli ilmoittautunut 17 joukkuetta (neljästä eri TUL seurasta), joka on yksi enemmän kuin viime vuonna. Pelisää oli tosi mainio, jonka takasi koko viikon puhaltanut lämminjakso ja taivas oli aivan pilvetön. Taivaalta pystyttiin pelien aikana seuraamaan neljän liitovarjon seikkailua tyynessä ilmassa.

Kilpailu aloitettiin perinteisesti klo 10 alkavilla alkupeleillä, joita pelattiin neljä kierrosta. Alkupelien osalta kahdeksan parasta A-sarjaan ja seuraavat kahdeksan B-sarjaan, yhden osalta pelit päättyivät alkupelien jälkeen. Peliaika kokeiluna pidimme aikaa 60min ilman jatkosnadeja, viimeiseksi pisteitä saanut sai tasatilanteessa bonuspisteen ja näin ollen pelit eivät voineet päättyä tasan.

Alkukierroksien jälkeen johtopaikka piti viimevuoden voittajat Jyrki Salo ja Marko Taipalvesi puuhtaalla pelillä. Toisena seurasi Riihimäkeläiset Kari Korkeamäki ja Markku Hurri. Kahdeksan parhaan joukkoon selvitti Karkkilasta myös Tapani Juseliuksen ja Asko Räsäsen joukkue, sekä Alpo Kärkkään ja Teuvo Niemen joukkue.

Jatkocupissa ei mitään isoja yllätyksiä kohdattu vaan finaaliin pelasivat Swiss-kierroksien 1. Jyrki ja Marko, sekä 2. Kari ja Markku. Finaali olikin sitten viime vuoden mestareiden näytöstä. Jyrki ja Marko takoivat vuoren varmalla pelillä hetkessä taululle 13-0 voiton ja vastustaja oli murskattu. V-UD-TUL 2016 oli ratkenut Karkkilan hyväksi.

B-sarjan voitto meni Riihimäelle Sirpa Korkeamäelle ja Kimmo Tuoviselle, jossa finaalissa taipui 13-8 Leppävaaran Sisun joukkue Riitta Harinen-Rinne ja Harri Rinne.

TULOKSET

1. Jyrki Salo ja Marko Taipalvesi KAU