6. Karkkila Open

30.4.2016

Wapun aattona 30.4.2016 järjestettiin Karkkilassa 6. Karkkila Open (ent. Kevät turnaus). Open oli saanut uudet kasvot, koska aikaisemmin sitä ei ollut pelattu trippelimuotoisena ja aikoinaanhan Kevät-turnaus pelattiin hallissa säiltä suojassa. Nyt on siis toisin. Kauden ulkoavaus oli siis edessä ja säästä välittämättä...

Tapahtuma keräsi oivallisen määrän osallistujia. Alkujaan mietittiin, että uskaltaakohan porukat lähteä pelaamaan. Kyllä, ainakin itseni osallistujamäärä yllätti. 13 trippelijoukkuetta oli valmiina kilvoittelemaan kauden ensimmäisestä ulkokilpailuvoitosta. Hienoa oli nähdä myös kuinka monesta seurasta osallistujia oli, eli 12. eri seurasta.

Pelimuotona oli alkupelien osalta neljä kierrosta virallista Swiss:ä, jonka jälkeen kuusi parasta A-Sarjaan ja kuusi seuraavaa B-Sarjaan. Yhden kohtalo oli tipahtaa alkupelien jälkeen pois. Kilpailun tuomareina toimi uunituore tuomarikaksikko Antti Pasanen ja Petri Taipalvesi.

Pelit aloitettiin 10:00, kun ensin oltiin kohotettu Simamaljat pelaajien kesken ja ensimmäinen pelikierros arvottu. Wappu brunssi oli tiedossa kahden pelikierroksen jälkeen, tästä kiitokset KAUn tytöille!

Ensimmäisen kierroksen tapahtumista sen verran. Arvonnassa Haamu lankesi Antti Pasasen joukkueelle. Kuudessa muussa pelissä paistoi hyvin tuo että oltiin siirrytty sisältä ulos. Muutamat joukkueet olivat tosi pulassa ja taasen muutamat hyötyivät siitä. Pelatun neljän kierroksen jälkeen johtopaikalla oli puhtaalla pelillä Antti Pasanen, Jyrki Salo ja Marko Taipalvesi. Kakkosena joukkue Tiia Salo, Jari Eronen ja Mikko Lahti. Nämä kaksi joukkuetta suoraan välieriin ja puolivälieräparit olivat Raili Pietilä, Taito Pietilä ja Allan Degerstedt vastaan Raili Varalahti, Reijo Suominen ja Alpo Kärkäs. Sekä Seija Sillanpää, Gunnar ”Kunu” Wallin ja Raimo Monto vastaan Elmo Ylivainio, Riku Toivonen ja Sauli Ylirönni.

Puolivälieristä jatkoon pelasivat välieriin Raili Varalahden joukkuen voitolla 13-11 ja Kunun joukkue voitolla 13-10. Välierissä vastakkain Antti Pasasen joukkue vastaan Raili Varalahden joukkue, sekä Jari Erosen joukkue vastaan Kunun joukkue. Antin joukkue voittoon 13-3, mutta toisessa pelissä käytiin tiukkaakin tiukempi vääntö, jossa kummallakin oli katkonpaikat. Loppujen lopuksi väännön vei Jari Erosen joukkue 13-12, jonka pohjusti Tiian aivan uskomaton snadin siirto viimeisellä kuulalla pakkoraossa, tähän Kunun joukkueella oli mahdollisuus vielä vastata kahden kuulan voimin, mutta epäonnistuivat ja voitto lipesi näpeistä.

Finaalista uusinta. Alkupeleissä kohtasivat jo kertaallen Pasasen joukkue ja Erosen joukkue. Tällöin Pasasen joukkueelle voitto 13-5. Revanssi siis tiedossa. Liekö välierän tiukka taistelu imenyt porukan kuiviin, muutta Antin poppoo jatkoi siitä mihin oli jäänyt. Hetkessä taululla oli 10-0 ja käytännössä peli ohitse, koska kaikki kulki asetuksesta ammuntaan huipputasolla. Antti, Jyrki ja Marko kirjasivat loppuksi voiton tylysti 13-1.

Pronssia pelasi Seija, Kunu ja Raimo, jotka voittivat Railin, Reijon ja Alpon 13-7.

B-Sarjan voitto meni Eija-Liisa Laaksolle, Harry Uscanoville ja Teuvo Pajuojalle, jotka voittivat finaalissa Paula Degerstedtin, Petri Taipalveden ja Harri Lindforsin 13-6.

Tulokset:

A-Sarja:

1. Antti Pasanen, Jyrki Salo ja Marko Taipalvesi
  2. Tiia Salo, Jari Eronen ja Mikko Lahti
  3. Seija Sillanpää, Kunu Wallin ja Raimo Monto
  4. Raili Varalahti, Reijo Suominen ja Alpo Kärkäs
  5. Elmo Ylivainio, Riku Toivonen ja Sauli Ylirönni
  6. Raili Pietilä, Taito Pietilä ja Allan Degerstedt

B-Sarja:

1. Eija-Liisa Laakso, Harry Uschanov ja Teuvo Pajuoja
  2. Paula Degerstedt, Petri Taipalvesi ja Harri Lindfors
  3. Taru Saarela, Pirjo Saarela ja Ilpo Vuorinen
  4. Riitta Harinen-Rinne, Kaija Vauhkonen ja Paula Talpia
  5. J-P Ropponen, Pertti Harinen, Jouko Pirttikoski
  6. Harri Rinne, Pauli Talpia ja Pekka Vauhkonen
  7. Helga Laakso, Pirkko Haikonen ja Jyrki Piitulainen

Kiitos kaikille osallistujille mukavasta pelipäivästä ja yhteisestä Wapun vietosta!