Syys-singeli Turku

16.11.2015

Sunnuntai 15.11. ja päätin lähteä käymään Turussa paremman tekemisen puutteessa! Onhan tuo Turku ollut kotikaupunkini kahdenkymmenen vuoden takaa ja sieltä aikoinani ensi kosketuksen lajiin sain, mutta paljon on sen jälkeen Aurajoessa vettä virtanut ja laji muuttunut!

Perinteinen syyssingeli oli vuorossa! 16 uhkarohkeaa ja ilmeisesti yhtä eksynyttä kuin minäkin olivat löytäneet paikalle. Turnausta hehkutetaan perinteistä, eipä ole vaikea ennustaa sen tulevaisuuden suhteen jos paikalle viitsii vaivautua paikallisesta suurseurasta 8 pelaajaa + 1 helsiinkiläistynyt turkulainen!

Pelattiin kisat poikkeuksellisesti lohkomuotoisena, koska pelaajamäärä oli hyvinkin optimaalinen.

Oman lohkon arvonnassa voitin heti kolme turkulaista, joten tiedossa oli erittäin vaikeahko lohko välittömästi, mutta ei muuta kuin koittamaan! Vastustaja olivat vielä järjestyksessä Kullervo Kupila, Kari ”Kakku” Randell ja Jukka Virtanen.

Ensimmäisen selvitin hyvällä omalla pelillä 13-6, mutta ammunnan kadottua kyyti oli kylmää kahdessa seuraavassa jotka hävisin 4-13 ja 4-13. Asetuksiin olin tyytyväinen, mutta ammunta tökki pahemman laatuisesti. B-sarja oli selviö!

B-sarjassa ensimmäisen kierroksen luovutti Tuukka Airaksinen, joten sain vastaani Mikko Lehtosen välierässä. Mikko aloitti terävästi johtaen 0-4, jonka jälkeen aloin saamaan juonenpäästä hiukan kiinni ja ammunnat alkoivat osumaan. Asetukseni oli tosi kohdallaan ja vain siksi olin häviöllä vain 0-4! Tilanne tasoittui nopeasti ja loppupeli oli hallintaani voitaen 13-8.

B-finaalissa vastaan tuli Euran Erkki Saari ja asetuspelini oli jälleen pelini kulmakivi ja tae voitolleni 13-6. B1. Marko Taipalvesi (KAU) ja B2. Erkki Saari (ERP)

A-sarjan voitto meni Mika Metsä-Eerolalle (HBY) ja hopea Vesa Tuomiselle (UTU). Pronssi Kari Randell (TUR) ja 4. Jukka Virtanen (TUR).

Hyvä kilpailu ja kiva pelipaikka, mutta missä pelaajat? Edes paikalliset eivät löydä kilpailuihin, jokin on vikana? Pelejä liikaa ja liian usein, Ei haluta matkustaa, Ylitarjontaa kaikessa...! Nyt taantuu pelaajamäärät, kohta loppuu viimeisetkin tekijät ja talkoolaiset! Jäljelle ei jää kuin purnaava palaute joka tainnuttaa viimeisenkin uskonkipinän lajin suhteen... muistakaa viimeinen sammuttaa valot!

-Marko-