Seuraottelu KAU-LeSi

25.9.2015

SO2015 KAU-LeSi

Kesäkauden päättäjäisjuhlaksi valitsimme tänä vuonna 24.9.2015 pelattavan seuraottelun Leppävaaran Sisua vastaan. Leppävaaralaiset ovat olleet koko kesän aktiivisesti mukana meidän järjestämässä kilpailutoiminnassa ja halunut tehdä pitkäjänteisesti seuramme kanssa yhteistyötä. Iso kiitos heille!

Eli tiedossa oli mukava ja rento fiiliksinen pelipäivä. Seuraottelun lomassa järjestettiin ensimmäistä kertaa asetuskilpailu, johon osallistui hulpeat 26 pelaajaa! karsintakierroksella jokaisella kilpailijalla oli kolme asetusta 6,6m matkalle ja kaikkien kolmen kuulan yhteistulos ratkaisi. Karsinta oli tiukka, koska vain neljä parasta tulosta pääsisi finaaliin. Tällä kertaa finaalipaikka irtosi 95cm yhteistuloksella.

Ensimmäinen Allan 56cm, toinen Leila 67cm, kolmas Marko 88cm ja neljäs Taito 95cm.

Finaalikierroksella asetusmatkaa lisättiin 8,8m ja heittäjät heittivät käännetyssä järjestyksessä samat kolme asetusta. Allan piti pintansa ja viimeisenä heitti yhteistuloksen 150cm. Toiseksi nousi Marko tuloksella 183. Kolmanneksi Leila tuloksella 234cm ja neljäs Taito 310cm. Näin oli ratkenut historian ensimmäinen KAU:n asetuskilpailu!

Itse seuraottelussa muodostettiin kummastakin seurasta viisi joukkuetta ja joukkueet saivat itse päättää pelaavatko trippeliä vaiko duppelia. Peli kierroksia pelattiin kaikkiaan viisi eli kaikkia vastustajan joukkueita kohdattiin kertaalleen. Pisteitä oli jaossa joka pelistä, aina yhdestä pisteestä kolmeen pisteeseen riippuen kuinka peli oli päättynyt, lisäksi laskimme puhtaasti voitot. Peliaika oli kokeilussa 60min ja vain käynnissä oleva kierros loppuun. Tämä mahdollisti sen että tasapelejäkin olisi voinut syntyä, mutta tällä kertaa näin ei käynnyt!

KAU-petanque otti heti isännän elkein ohjat käsiin ja hallitsi ensimmäisestä kierroksesta lähtien seuraottelua. Leppävaaralaiset pelasivat ajoittain ihan hyvää asetuspeliä, mutta ammunnassa on vielä paljon tehtävää. Lisäksi pelikentän erillainen pinta vaikeuttaa pelaamista, kun on tottunut pelaamaan ns. rullikentällä.

Tälläkertaa Karkkila vei voiton pistein 46 – 19 ja voitot 18 – 7. (Ohessa tarkemmat tulokset!)

KAU-Petanque kiittää kesän peleistä kaikkia kisoissa käyneitä ja eteenkin aktiivista Leppävaaran Sisun ryhmää. Ensi vuonna nähdään taas...