KM2015 Singeli

13.8.2015

Kunu, Petri ja Pekka.

Sunnuntaina 9.8.2015 oli vuorossa kesän viimeinen kaupunginmestaruuskilpailu, pelimuotona singeli. Osallistujamäärät ovat yleensä tasoa n. 15 pelaajaa, mutta tänä vuonna kilpailijoita saatiin muukaan täydet 20 joka on uudenajan ennätys. Potentiaalia oli jopa kolmeenkymmeneen pelaajaan, mutta lauantaina sarjakierroksen läheisyys verotti muutamia osallistumisia.

Leppävaaran Sisulta saatiin paikalle komeat 8 kilpailijaa, Linnan petanquistelta 2 ja isäntä kaupungista 10. Päätettiin pelatan 5. kierrosta swiss-muotoisesti ja kahdeksan parasta jatkaisi mestaruusCuppiin. Alkukierroksien osalta ei pelattu varsinaista aikapeliä, vaan katsottiin tunnin kohdalla missä mennään ja tarvittaessa tehtiin päätökset sen suhteen. Onhan se selvää että aikapelit eivät ainakaan paranna petanqueta, mutta kyllä pelaajienkin pitää oppia pelaamaan nopeammin. Yleensä aina ne samat siellä viimeisenä ovat!

Alkupelien jälkeen jatkoon menijät olivat seuraavat (ohessa kuvina alkupelien tulokset):

Taito, Petri, Pentti, Kunu, Pertti, Raili P, Seija ja Pekka. Jatkoon pääsy vaati vähintään kolme voittoa.

Loput sai pakata kuulat ja pelivälineet sekä siirtyä seuraamaan mestaruustaistelua.

Cup-kierroksen suurin yllätys tai voiko tuota enää yllätyksenä pitää, kun turnaus turnauksen perään swissin jälkeinen 1. tilan pelaaja tipahtaa ensimmäisellä cup-kierroksella. Taiton tie päättyi Pekkalle tylysti 5 – 13. Muut jatkoon menijät olivat Kunu, Pentti ja Petri.

Välieräkierroksella singelimestaruuden neljästi voittanut Pentti koki karvaan tappion Petrille 8 – 13 ja vastaavasti Pekka tiputti viime vuoden voittajan Kunun 13 – 11.

Finaalissa Petri oli kentän herra ja tasaisilla asetuksilla, sekä tarkoilla ammunnoilla vei ensimmäisen mestaruuden lukemin 13 – 7.

Pronssi vääntö ratkesi tiukasti Kunulle 13 – 12.

Kiitos kaikille turnaukseen osallistuneille pelaajille ja järjestäjille. Mestaruuskilpailut ovat nyt tältä vuodelta ohi ja toivottavasti ensi vuonna saadaan jatkoa huikealle perinteelle? Tällöin kaikille tervetuloa ja menestyksekästä loppuvuotta petanquen pelaajille...