SS2015 Finaalit

23.5.2015

SS2015. Alpo, Petri ja Taito

Kiireinen Toukokuu jatkui SeuraSingeli2015 finaalilla. Lauantaina 23.5.2015 pelattiin 7 pelaajan kesken SeuraSingelin finaalit.

Swissin voittaja oli palkittu suoralla mitallipelipaikalla neljän parhaan joukossa. Muut joutuivat mittelemään puolivälierissä jatkopaikastaan paras kolmesta suorassa Cupissa.

Huimaan kevät vireeseen päässyt Alpo ei jättänyt Paula D. mitään mahdollisuuksia, vaan suoralla kahdella voitolla (13-5, 13-7) otti jatkopaikan. Alpon lisäksi Marko otti kahdella voitolla Reijosta (13-7, 13-11) jatkopaikan.

Tiukin vääntö käytiin Pentin ja Taiton kanssa. Kolme peliä tarvittiin ja viimeinen tiukimmalla mahdollisella Taitolle (13-4, 4-13, 13-12).

Välierissä Petri vastaan Taito ja Marko vastaan Alpo.

Petri jatkoi siitä mihin viikko sitten jäi ja pelasi vakuuttavan hyvin. Kaksi suoraa ja selkeää voittoa (13-4, 13-4) ja finaalipaikka ensikertalaiselle.

Toisessa välierässä sitten väännettiin. Kaikki kolme tarvittiin ja tiukkaakin tiukemmalla erolla Alpo väänsi huiman voiton. Ei ollut ratkaisupaikoissa paikka mitä Alpo ei olisi selvittänyt. Voitto Alpolle 2-1 (13-12, 12-13, 13-9). ”Tähän peliin joutui lataamaan kaikki paukut ja päivä oli sitten siinä! Upea voitto Alpolle!”: totesi: Marko.

Pronssipelissä Taitolle pronssia lukemin 13-5 (on muuten ”maailman turhauttavin” peli kun on vääntänyt yli 2 tuntia ja antanut kaikkensa, sit 10min ja hävinneiden peli... totesi Marko). Eli ei muuta kuin finaalia seuraamaan.

Finaalissa Petri jatkoi varmaa työtään. Taisi Alpollekin riittää tuo välierä taistelu, vaikka hyvin pelasi myös tässäkin, mutta ei ihan riittänyt. Petrille voitto 2-0 (13-6, 13-7) ja ensimmäinen SeuraSingelin voitto! Iso Käsi Petrille ja kaikille mukana olleille, tästä sitä taasen jatketaan...

Tulokset:

1. Petri Taipalvesi