SS2015 Alkupelit

17.5.2015

Kevät etenee ja vuorossa on perinteikäs SeuraSingeli SS2015. SeuraSingelin kiertopalkinnosta ollaan kilvoiteltu joo viitenä vuotena peräkkäin ja nyt onkin vuorossa kuudes kerta. Kahtena ensimmäisenä vuotena palkinnon pokkasi Suomisen Reijo. Seuraavana oli vuorossa Lindforsin Harri ja kahtena viime vuotena pokaali on käynyt Salon Jyrkillä ja Taipalveden Markolla. Kenelle se ojennetaan tänä vuonna?

Pelipaikkana toimi tutuksi tullut arenamme tiilitehtaan kentällä, jossa tänään saatiin virkavaltakin paikan päälle, jotakin lähinaapuria oli sen verran paljon alkanut harmittaa pelaajien autojen sijainti kentän vieressä, että oli päättänyt ilmiantaa meidät tällaisesta rikkomuksesta. Liekö naapuri yhtä säälittävä kuin ulkohuussiimme iskenyt kanamunapelle, joka halusi uuden puhtaan huussin kuoruttaa raaoilla kananmunilla!!! Onhan meitä kaikenlaisia ja pahastahan se on että joillakin on harrastus ja vielä hauska sellainen.

Tämän vuoden SS2015 päätettiin pelata kaksiosaisena. 17.5. pelattaisiin alkuswiss ja finaali, johon pääsee 7. parasta pelajaa 23.5. Finaalipäivänä pelattaisiin suoracup, mutta jokainen ottelu olisi systeemillä paras kolmesta!

Ilmoittautuneita kilpailuun tuli kaikkiaan 13 pelaajaa, joka on ihan hyvä määrä. Alkupelien määräksi määriteltiin 4. kierrosta ja siis 7. parasta jatkoon ja swissin voittaja palkittaisiin suoralla jatkopaikalla mitallipeleihin eli paikkana välierissä.

Kaikki ottelutulokset ovat kierroskohtaisesti ohessa. Swissin voitosta käytiin tiukka vääntö jossa mittelivät Taipalveden veljekset paremmuudestaan viimeisellä kierroksella. Panoksena voitajalle swissin voitto ja etu loppupeleihin. Tällä kertaa Petri sai hyvän alun ja karkasi hyvään johtoon, joka kesti maaliin asti. Voitto Petrille 13-9 ja swissin ykköstila. ”Siitä jatkettiin mihin eilen jäätiin, trippelimestaruuden voitosta puhtaalla pelillä!”: totesi Petri. Marko myönsi myös: ”Eilinen hyvä päivä oli imenyt parhaan terän kaverista ja peli oli aika tukkoista tänään. Hyviä ja huonoja suorituksia tuli, mutta tasaisuus puuttui! Välillä hukkui asetus ja välillä ammunta, mutta viikon päästä ladataan taas täysillä!”

Lauantain finaaliin 23.5. menijät ja peliparit:

1. Petri suoraan välieriin.

4. – 5. Taito vastaan Pentti.

2. – 7. Marko vastaan Reijo.

3. – 6. Paula vastaan Alpo.

Tästä siis jatketaan lauantaina...