5. Karkkila Open

10.5.2015

Voittajat Marko ja Harri.
A-finaalin potretti. Taito, Allan, Marko, Harri, Seija ja Kunu.
B-finaalin potretti.  Pauli, Harri, Reijo, Pentti, Paula ja Erkki.
B-finaalin potretti. Pauli, Harri, Reijo, Pentti, Paula ja Erkki.

9.5.2015 pelattiin Karkkilan tiilitehtaankentällä 5. Karkkila Open. Entisellä nimellään turnaus tunnettiin kevät turnauksena. Aikoinaan kyseinen klpailu aloitettiin pelaamaan viisi vuotta sitten seuran sisäpelitilassa, nyttemmin turnaus pelattiin toisen kerran ja ulkona.

Uutena turnaukseen tuotiin ns. matalan kynnyksen osallistumisoikeus kilpailuun, eli joukkueessa ei saanut pelata kuin yksi lisenssipelaaja tai toisen lisenssipelaajan oli oltava ennen vuotta -48 syntynyt.

Kilpailu veti kohtuullisesti osallistujia yhteensä 14 joukkuetta. Osallistujia oli saapunut Kuusankoskelta, Hämeenlinnasta, Espoosta, Lahdesta ja Karkkilasta. Pelimuodoksi otettiin 4. kierrosta Swiss-systeemillä ja jatkofinaaleja lanseerattiin kolme A-, B- ja C-finaali. Kuusi ensimmäistä A-finaaliin, neljä seuraavaa B-finaaliin ja neljä viimeistä C-finaaliin.

Pelit olivat tiukkoja ja jännittäviä, vaikka aamun kylmyys meinasi monelle tehdä tepposensa. Keskipäivällä näyttäytyi aurinkokin ja iltaa kohti sää vain parani. Kaikki alkupelien tulokset ovat ohessa luettavissa.

Illan Finaalissa kohtasivat Karkkilan omat joukkueet. Toisessa joukkueessa pelasivat seuran veteraanien edustuspelaajat Taito Pietilä ja Allan Degersted ja toisessa vähemmän kilpailuja kiertänyt Harri Lindfors ja yleisessä pelaava Marko Taipalvesi. Harrin ja Markon yhteispeli loksahti heti aamusta kohdalleen ja oli totutun varmaa vuosien takaa. Finaalissa huippu alku ja muutaman huonon päädyn jälkeen selkeä 13 – 6 voitto Harrille ja Markolle.

B-finaalissa kävivät voitosta väännön myös KAU-Petanquen Reijo Suominen ja Pentti Heikkonen, joita vastaan asettui Paula Kiiveri ja Erkki Saarinen. Tasainen vääntö kääntyi Reijolle ja Pentille 13 – 11.

C-finaalin voitto meni Kuusaalle Jarkko Pahkalalle ja Janne Rastaalle, jotka voittivat finaalissa Paula Talpian ja Riitta Harinen-Rinteen 13 – 6.

TULOKSET:

1. Harri Lindfors ja Marko Taipalvesi KAU