TUL:n hallitrippeli 2015

2.3.2015

KAU:n mitalistit Jyrki, Antti ja Marko.

28.2.2015 Pelattiin vuoden ja tämän kauden ensimmäinen TUL:n epävirallinen hallimestaruustrippeli Iittalan Iskuarenalla. Kyseinen kilpailu on järjestetty jo muutamana aikaisempana vuotena. Epävirallinen mestaruuskilpailu siksi että hallin kapasiteetti huomioon ottaen, joudumme rajaamaan kilpailun maksimissaan 16 joukkueen suuruiseksi. Aikaisemmin jokaisena vuonna kilpailu on ollut täyteen ”bookattu”, niin tälläkin kertaa.

Uutuutena, kilpailu pelattiin ensimmäistä kertaa virallisella Swiss-systeemillä. Alkukierroksia oli kaikille 4., jonka jälkeen kaksi parasta suoraan välieriin ja neljä seuraavaa puolivälieriin. Kaikilla lopuilla oli maksimissaan kahden ottelun sijoituspelit jäljellä, eli pelejä tuli kaikille 5-7kpl koko päivän aikana.

KAU-Petanquelta mukana oli kolme joukkuetta: KAU-I Marko Taipalvesi, Jyrki Salo ja Antti Pasanen. KAU-II Raili Pietilä, Taito Pietilä ja Allan Degerstedt. KAU-III Tapani Juselius, Alpo Kärkäs ja Reijo Suominen.

Neljän Swiss-kierroksen jälkeen alkusarjan voiton kuittasi paikallinen Kalvolan Iskun Harry Uschanovin joukkue, joka voitti kaikki neljä peliään. Heille suorapaikka välieriin. Toisen paikan yhden ”buschold” pisteen turvin vei KOP:n Ilpo Vuorisen joukkue KAU:n Taipalveden joukkueen nenän edestä! Uschanov ja Vuorinen siis välieriin, puolivälieriin ja vastakkain Karhupetankin Sintero vs. Leppävaaran Harinen-Rinne, sekä KAU:n Taipalvesi vs. Jyväskylän Karppanen.

Puolivälierissä Sinteron joukkue nappasi voiton lukemin 13-11 ja vähintään yhtä jännittävässä ottelussa ellei jännittävämmässä, jossa KAU:n Taipalveden joukkue oli jo 0-8 tappiolla käänsi viimeisellä hetkellä vielä voiton 13-12.

Välierissä Ushanvin joukkue oli tyly Sinteron joukkuetta vastaan 13-0 voitto ja finaaliin. Toisessa välierissä mentiin tasaisesti aina tilanteeseen 7-7 ja tällöin onnetar käänsi KAU:n joukkueelle selkää ja tuurikkaan snadin siirron jälkeen Vuorisen joukkue nappasi kerralla 5 pistettä vieden tilanteen 7-12, josta oli mahdoton enää nousta. Voitto vUorisen joukkueelle 13-7 ja finaaliin.

Finaalin voiton vei Vuorisen joukkue 13-7 ja pronssitaistelu Karkkilalle 13-7.

TULOKSET:

1. Ilpo Vuorinen, Aulis Ahonen ja Matti Lehtimäki Koskipetankki
  2. Harry Uschanov, Teuvo Pajuoja ja Petri Mehtonen Kalvolan Isku
  3. Marko Taipalvesi, Jyrki Salo ja Antti Pasanen Karkkilan Urheilijat
  4. Reijo Sintero, Timo-Pekka Eväkoski ja Erkki Kuismanen Karhupetankki
  5. Juha Karppanen, Joni Ylelä ja Vesa Karttunen Jyväskylän Valo
  6. Riitta Harinen-Rinne, Erkki Jokela ja Jouko Pirttikoski Leppävaaran Sisu
  7. Pirjo Saarela, Taru Saarela ja Sirkka Laine Koskipetankki
  8. Leila Pirttilahti, Pekka Vauhkonen ja Jyrki Piitulainen Leppävaaran Sisu
  9. Pirkko Haikonen, Helga Laakso ja Harri Rinne Leppävaaran Sisu
  10. Pekka Vilponen, Tapio Välimaan ja R. Sainio Kalvolan Isku
  11. Raili Pietilä, Taito Pietilä ja Allan Degerstedt Karkkilan Urheilijat
  12. Tapani Juselius, Alpo Kärkäs ja Reijo Suominen Karkkilan Urheilijat
  13. Erkki Metsä, Pekka Lähteelä ja Alpi Kylmänen Jyväskylän Valo
  14. Tapani Kalmi, Pertti Heiskanen ja Veikko Ojaranta Turun Pyrkivä
  15. Raimo Hokkanen, Jukka Kähärä ja Lauri Heino Karhupetankki
  16. Hanna Jokela, Kaija Vauhkonen ja Leo Sorsa Leppävaaran Sisu

Turnaus aloitettiin klo 10:00 ja palkinnot, sekä kotimatkaan päästiin klo 19:15. TUL:n järjestely porukka kiittää ja kumartaa kaikille turnaukseen osallistuneille pelaajille sekä talkooväelle. Seuraavaksi nähdään sitten veteraanien merkeissä Varkaudessa!

Liitteet