VK-Pelti Cup Karkkila

21.9.2014

A-finaalin mitalistit vasemmalta: Taru, Pirjo, Erppa, Jaksu, Mika ja Kari.
Komea VK-Pelti Cup kiertopalkinto!

20.9. Pelattiin syyskauden viimeinen turnaus Karkkilassa. Karkkila Open järjestetään joka vuosi tästä eteenpäin ja turnauksen tulevat perinteet löivät tiskiin paikallinen yrittäjä Veijo Toikka ja VK-Pelti. VK-Pelti Cupia pelaamaan paikalle saapui 16 kovaa joukkuetta ympäri Suomen, seura edustukset löytyivät seuraavista joukkueista: KOP Valkeakoski, UTU Uotila/Rauma, BIT Helsinki, KOK Kuusankoski, ANJ Anjalankoski, LeSi Espoo, RIE Järvelä, PSC Järvenpää, MAP Hyvinkää/Riihimäki, sekä KAU Karkkila.

Pelisysteeminä käytettiin 4.-kierroksen SWISS-systeemiä, josta kahdeksan parasta muodosti A/B-Finaalit ja loput kahdeksan sai pelioikeuden C-Finaaliin.

Kilpailun suurimpana ennakkosuosikki parina heittivät Jari Eronen (RIE) ja Marko Jakonen (PSC). Heitä haastamaan lähtivät mm. Mika Nietula ja Kari Korkeamäki (MAP), Jarkko Pahkala ja Arto Rantakaulio (KOK), Kai Aalto (ANJ) ja Markus Barck (KAU), sekä Marko Taipalvesi (KAU) ja Ilpo Vuorinen (KOP).

SWISS-kierroksien jälkeen joukkueet olivat pelaneet seuraavat sijoitukset:

1. Jarkko Pahkala ja Arto Rantakaulio (KOK)
  2. Mika Nietula ja Kari Korkeamäki (MAP)
  3. Jari Eronen ja Marko Jakonen (RIE/PSC)
  4. Kai Aalto ja Markus Barck (ANJ/KAU)
  5. Paula Degerstedt ja Allan Degerstedt (KAU)
  6. Eija Suominen ja Mirja Laine (BIT)
  7. Marko Taipalvesi ja Ilpo Vuorinen (KAU/KOP)
  8. Pirjo Saarela ja Taru Saarela (KOP)

Eli aika ennakkoon odotetut tulokset. Alkukierroksien osalta silmään pistävintä peliä pelasivat paikalliset Paula ja Allan, jotka hienolla pelillä raivasivat sijoituksen 5.

Cupin ensimmäisellä kierroksella pelattiin heti kaksi jätti yllätystä, josta heti ensimmäisestä vastasivat Valkeakosken tytöt Pirjo ja Taru jotka tylysti pudottivat SWISS-kierroksien voittaneet Jarkon ja Arton 13-2. Toisesta yllätyksestä vastasi Paula ja Allan, jotka etenivät A-finaalin välieriin voittamalla Kain ja Markuksen 13-11. Loput A-finaalin välieriin pelanneet joukkueet olivat Erppa ja Jaksu, sekä Mika ja Kari.

Välierissä Pirjo ja Taru veivät voiton 13-4 Paulasta ja Allanista, sekä Erppa ja Jaksu voittivat Mikan ja Karin 13-10.

Finaali Ennakkosuosikkien näytöstä. Erppa ja Jaksu jyräsivät rutiinilla finaalin 13-4 ja samoin pronssin vei Mika ja Kari 13-3 Paulalta ja Allanilta.

B-finaalissa (sijoituksesta 5.-6.) pelasivat Jarkko ja Arto, jotka saivat vastaansa Marko ja Ilpon. SWISS-kierroksien kunkut olivat pitelemättömiä ja voitto Jarkolle ja Artolle 13-2.

C-finaalin voiton vei Riitta Heino ja Juhani Hirvonen (UTU).

Tulokset:

A-finaali:

1. Jari Eronen ja Marko Jakonen (RIE/PSC)
  2. Pirjo Saarela ja Taru Saarela (KOP)
  3. Mika Nietula ja Kari Korkeamäki (MAP)
  4. Paula Degerstedt ja Allan Degerstedt (KAU)

B-finaali:

1. Jarkko Pahkala ja Arto Rantakaulio (KOK)
  2. Marko Taipalvesi ja Ilpo Vuorinen (KAU/KOP)
  3. Eija Suominen ja Mirja Laine (BIT)
  4. Kai Aalto ja Markus Barck (ANJ/KAU)

C-finaali:

1. Riitta Heino ja Juhani Hirvonen (UTU)
  2. Pekka Kaihevaara ja Raimo Monto (MAP)
  • Jyrki Piitulainen ja Pekka Vauhkonen (LeSi), Raili Pietilä ja Taito Pietilä (KAU), Kaija Vauhkonen ja Hanna Jokela (LeSi), Petri Taipalvesi ja Tero Vyyryläinen (KAU), Raili Varalahti ja Teuvo Niemi (KAU), Helga Laakso ja Pirkko Haikonen (LeSi).