II-SD 2014 Karkkila

30.5.2014

Kiireinen toukokuu on kääntymässä kohti loppuaan. KAU-Petanque seuran viimeinen yhteinen rypistys on takana, kun Helatorstaina 29.5.2014 saatiin pelattua II-SD2014 kilpailu. Mukaan saatiin kaikkiaan 15 joukkuetta, muutamien säikähdettyä sääennustetta. Mutta jäljelle jäänyt joukko oli sitäkin motivoituneempi. Edustuksia eri seuroista oli seuraavasti: MAP, BIT, KIS, KOP, RIE, KAU ja LeSi.

Peluutuksesta vastasi veljeni Petri Taipalvesi ja neljä kierrosta mentiin uuden Swiss-ohjelman tukemana. Ohjelmiston hyvyys tuli selville päivän aikana ja kaikki Bushhold laskennat se otti hyvin huomioon. Ohjelmisto on aivan huippu hyvä. Vielä kun ehditään tekemään määrätyt lisäykset, on se täydellisessä kisakunnossa SM-kilpailuja varten Haminassa!

Kilpailun ennakkoon oli monta kivenkovaa paria, jotka kaikki omasivat mahdollisuuden voittaa koko turnaus. Alkupelien osalta paalupaikalle pelasi MAP:n pari Sirpa ja Kari Korkeamäki puhtaalla pelillä. Yhden häviön ja kolmen voiton turvin meni jatkoon neljä joukkuetta ja kaksi kahden joukkueen voittajaa selvisi vielä A-finaaliin.

A-finaalin mitallipeleissä kohtasivat Sirpa ja Kari Korkeamäki MAP saaden vastaansa Pirjo Saarelan ja Ilpo Vuorisen. Voitto Pirjolle ja Ilpolle 13-7. Toisessa parissa pelasivat Eija Suominen ja Marko Taipalvesi saaden vastaansa Taru Saarelan ja Teuvo Pajuojan. Voitto Eijalle ja Markolle 13-5.

Finaalissa mentiin alku hyvinkin tasaisesti piste kerrallaan puolin ja toisin. Tilanteessa 2-2 Pirjo ja Ilpo pääsivät rokottamaan kahteen kertaan toisella kerralla 4 pistettä ja toisella 3. Tilanne 9-2 heille. Vielä yritettiin tulla, mutta viimeistä vaihdetta ei koskaan saatu päälle ja voitto Pirjolle ja Ilpolle ansaitusti 13-6.

Pronssin vei Sirpa ja Kari voittaen Tarun ja Teuvon 13-10.

B-Finaalin voiton ja komeat pokalit menivät Leppävaaran Sisulle parille Kaija ja Pekka Vauhkonen.

Vaikka sää oli koleinen ja sateinen, niin porukka oli jälleen valmis pelaamaan mukavan pelipäivän. Yritti se aurinkokin meitä muutaman kerran muistaa, mutta tälläkertaa näin. Onnittelut kaikille menestyjille ja toivottavasti nähkään pian. KAU-Petanque kiittää ja kumartaa... Over and Out!

TULOKSET:

1. Pirjo Saarela ja Ilpo Vuorinen KOP