TUL:n avoin hallitrippeli

3.3.2014

Ilpo, Kai ja Marko. TUL:n hallitrippeli 2014
Voittokolmikko hallitrippeli Iittala 2014

1.3.2014 Pelattiin Iittalan Iskuarenalla TUL:n avoimet hallitrippelikilpailut. Osallistumisoikeus kilpailuun oli kaikilla halukkailla petanquenpelaajilla. Koska varsinkin sisäkilpailuissa on osallistujamäärien suhteen rajoitteita, niin samaan aikaan järjestetyssä TUL:n kokouksessa päädyttiin ratkaisuun että kaikki hallikilpailut, sekä TUL:n mestaruuskilpailut vaativat pelaajalta seurajäsenyyden jostakin TUL:n alaisesta urheiluseurasta. Seuralla ei tarvitse olla puhdasta petanquen jaostoa, vaan riittää että kyseinen pelaaja edustaa seuraa joka kuuluu TUL:n piiriin. Huomioitavaa on että Suomessa kyseisiä seuroja jotka kuuluvat TUL:n piiriin on yli 1000, pelkästään alajaoston petanque seuroja on 30-40 kpl.

Avoimiin hallitrippelikilpailuun osallistui kaikkiaan 16 joukkuetta ympäri Suomen. Joukkueet jaettiin perinteisesti neljään neljän joukkueen lohkoon, joista kaksi parasta A-finaaliin sijoituksista 1.-8. ja loput B-finaaliin sijoituksista 9.-16.

KAU-Petanquelta oli ilmoittautunut seuraavat joukkueet: Paula Degerstedt, Raili Pietilä ja Taito Pietilä. Alpo Kärkäs, Reijo Suominen ja Raili Varalahti. Paula Kiiveri, Erkki Saarinen ja Markus Barck. Sekä Marko Taipalvesi, Ilpo Vuorinen ja Kai Aalto.

A-finaaliin alkulohkoista pelasivat joukkueet Paula K, Erkki ja Markus, sekä Marko, Ilpo ja Kai. Muiden tie vei B-finaaliin, jossa Paula D, Raili ja Taito pelasivat sijoituksen B4. eli loppusijoituksen 12. Alpo, Reijo ja Raili V pelasivat sijoituksen B5. eli loppusijoituksen 13.

A-finaalissa Paula K, Erkki ja Markus pelasivat loppusijoituksen 7. Marko, Ilpo ja Kai pelasivat itsensä mitalleille, voittamalla pronssipelissä viime vuoden mestarit Taru Saarelan, Pirjo Saarelan ja Sirkka Laineen 13-2.

Finaalissa MAP-Räimeen Mikko Koskimäki, Mika Nietula ja Jyrki Salo voittivat Kalvolan Iskun Mikko Sirenin, Jouni Sinkkosen ja Tapio Valariutan puhtaasti 13-0.

LOPPUTULOKSET:

1. Mika Nietula, Jyrki Salo, Mikko Koskimäki MAP-Räime