Veteraani duppeli Loimaa

26.1.2014

25.1. Pelattiin Loimaalla Veteraani duppeli kahdenkymmenen joukkueen voimin. Paikalle oli saapunut edustusta kaikkiaan 8 eri seurasta. KAU-Petanque oli saanut liikkeelle kaikkiaan upeat 6 joukkuetta. Joukkueissa pelasivat seuraavat kokoonpanot: Paula Degerstedt pelasi Raili Pietilän kanssa, Allan Degerstedt pelasi Tapani Juseliuksen kanssa, Alpo Kärkäs pelasi Teuvo Niemen kanssa, Timo Lingman pelasi Reijo Suomisen kanssa, Paula Kiiveri pelasi Erkki Saarisen kanssa, sekä Raili Varalahti pelasi Marja-Liisa Niemen kanssa.

Joukkueet jaettiin neljään viiden joukkueen lohkoon ja kaksi parasta A-Finaaliin. Tällä kertaa peli ei luistanut, vaiko tuuri unohtanut kokonaan, mutta kaikki KAU-Petanquen joukkueet jäivät ulos A-Finaalin mitteleistö. Silti makeita yksittäisiä voittoja tuli kovista kilpakumppaneista, mutta myös kirveleviä rökäletappiota mm. Lindmanin Sepon ja Uudentalon Seijan toimesta. Ei muutakuin pää pystyyn ja seuraavaa turnausta suunnittelemaan.

B-sarjassa tuli kumminkin myös onnistumisia. Parhaimmasta sijoituksesta vastasivat Paula Degerstedt ja Raili Pietilä sijoittumalla toiseksi. Finaali tappion heille tuottivat KooVeen Aulis Ahonen ja Matti Lehtimäki. Jaetulle pronssille pelasivat Allan Degerstedt ja Tapani Juselius.

A-Finaalin voiton vei yllättäen suurimmat ennakkosuosikit Seija ja Seppo Loimaalta, jotka finaalissa kukistivat MAP:n Gunnar Wallinin ja Raimo Monton. Hieno suoritus MAP:n porukalta, toivottavasti Kunu saa taas kipinää tästä peleihin ja hänet nähtäisiin useammin kentillä!

Onnittelut menestyneille ja kiitos Loimaan järjestelyille! Nähdään taas...