21. Kivilaatta kilpailu

4.8.2013

Sunnuntaina 4.8.2013 järjestettiin Karkkilassa 21. Kivilaattakilpailu, jossa mittelevät voimiaan Karkkilan Petanque pelaajat ja Hyvinkää-Riihimäen eli MapRäimen pelaajat.  Ystävyysottelua on siis pelattu kerran vuodessa katkeamatta 21. vuoden ajan. Alkuperäisiä pelaajia ei mukana ole enää kuin pari hassua pitkän linjan petanqvistia. Pelitapa on hiukan muuttanut muotoaan ajan myötä, mutta viime aikoina on vakiintunut käytäntö ollut että kummaltakin seuralta osallistuu viisi joukkuetta, joko duppeli- tai trippeli muodossa. Nämä seurojen valitsemat joukkueet kohtaavat yhden kerran kunkin vieraan seuran joukkueen. Näin ollen pelejä tulee päivän aikana kaikkiaan 25kpl, voitosta piste ja tappiosta nolla. Seuran voitot lasketaan yhteen ja näin saadaan kokonaistulos. Tiukimmillaan voitto menee jommalle kummalle lukemin 13-12.

Karkkilaa edusti tänä vuonna seuraavat joukkueet (voitot / 5 ottelusta):

KAU1. Pentti Heikkonen ja Taito Pietilä (4 voittoa)

KAU3. Paula ja Allan Degerstedt (3 voittoa)

KAU5. Valto Enström ja Reijo Suominen (2 voittoa)

KAU2. Raili Pietilä ja Tapani Juselius (1 voitto)

KAU4. Raili Varalahti ja J-P Ropponen (1 voitto)

Vaikka talven seura ottelut onkin viime aikoina kääntynyt Karkilan voittoon, on tämä kivilaattakilpailun voittamispeikko pysynyt harteilla. Tänäkin vuonna kivilaatta matkasi jälleen vuodeksi MapRäimeen haltuun lukemin 10-15. Ensi vuonna sitä lähdetään taasen tavoittelemaan Riihimäen isännöimästä kilpailusta. Kiitos kaikille seuran pelaajille ja talkooväelle.

-Marko-