II-UD TUL 2013 pelattiin Karkkilassa!

26.1.2013

Mitalistit vasemmalta Paula, Erkki, Asko, Tapani ja Pentti. Kuvasta puuttu toinen pronssi mitalisti Valto.
Mestarit 2013. Vasemmalta Asko ja Tapani.

Hyvän suosion saanut ja TUL:n uudenmaanalueen yhteistyö poiki toisen kerran mukavan hallitapahtuman. Karkkilasta vuonna 2012 alkanut talvikauden kilpailu sai jatkoa myös tänä vuonna. Joukkueita oli ilmoittautunut 14 kappaletta kolmesta eri seurasta Karkkilan Urheilijat KAU, Leppävaaran Sisu LeSi ja Rekolan Urheilijat REK.

Viime vuoden voittoa ja kiertopalkintoa puolustivat KAU:n Marko Taipalvesi ja Harri Lindfors. Tänäkin vuonna pari eteni helposti alkulohkosta eteenpäin, mutta tie nousi pystyyn Cupin ensimmäisellä kierroksella ja päivän ainoan tappion siinä kärsittyä, tiputti parin lopullisissa tuloksissa sijalle 5. Liekö syynä Markon kahdenkuukauden pelaamattomuus vaiko jokin muu. Viimeiseen peliin pari latasikin taasen vanhaan malliin ja voittivat LeSin ykkösparin Pentti Nikulaisen ja Harri Rinteen tylysti 13-0

Tämän vuoden Finaaliin pelasivat hienolla pelillä joukkueet KAU:lta Paula Kiiveri ja Erkki Saarinen, sekä Asko Räsänen ja Tapani Juselius. Peli eteni tasaisena aina tilanteeseen 6-6, mutta tämän jälkeen muutama huono suoritus Paulan ja Erkin joukkueelta antoi Askolle ja Tapanille avaimet voittaa peli. Näin he käyttivät myös mahdollisuuden ja hyvillä perusheitoilla ja poistoilla kuittasivat voiton 13-8.

Pronssi pelissä kohtasivat Pentti Heikkonen ja Valto Enström, sekä hienosti Markon ja Harrin tiputtaneet Raili Varalahti ja Marja-Liisa Niemi. Myös tiukaksi väännöksi osoittautunut peli taipui aivan viime metreillä Pentille ja Valtolle 13-10.

Lopputulokset:

1. Asko Räsänen ja Tapani Juselius KAU, 2. Paula Kiiveri ja Erkki Saarinen KAU, 3. Pentti Heikkonen ja Valto Enström KAU, 4. Raili Varalahti ja Marja-Liisa Niemi KAU, 5. Marko Taipalvesi ja Harri Lindfors KAU, 6. Pentti Nikulainen ja Harri Rinne LeSi, 7. Tauno Rahikka ja Jyrki Piitulainen REK, 8. Taito Pietilä ja Allan Degerstedt.

Eräänlainen kilpailuennätyskin tuli tehtyä, joka on kyllä luokkaa josta ei kannata olla kovin ylpeä. Kilpailut aloitettiin aika tarkkaan klo 10.00 ja jokaisella oli ainakin kaksi ottelua, niin joukkue Jukka-Pekka Ropponen ja Timo Autio tippuivat kilpailusta kellon ollessa 11.30 ja ottaen vielä huomioon että he pitivät tauon otteluiden välissä. Toivotaan että pojilla kulkisi seuraavissa turnauksissa hiukan paremmin.

-Marko-