TRIO 2012 Syyskauden mestaruus on pelattu!

17.11.2012

Singelin mitalistit!
TRIO 2012 kolme parasta!

TRIO 2012
"POIKA" 2012

Tänään 17.11.2012 pelattiin seuran syyskauden mestaruuskilpailu loppuun. Kilpailu käsitti kolme osakilpailua, kaksi duppelia vaihtuvilla pareilla ja yhden Singeli kilpailu. Kaikista osioista oli luvassa kahdeksalle parhaalle arvopisteet liiton arvopistelaskimen mukaan.

Singeli kilpailuun oli ilmoittautunut 21 pelaaja seurastamme, joka on avoimissakin singelikilpailuissa kova määrä. Kenttiähän meillä on neljä käytössä ja alkusarjan ajaksi teimme yhden kentän lisää eli viidellä kentällä pyöritettiin. Alkulohkoja oli kuusi kappaletta, kolme kolmen lohkoa ja kolme neljän lohkoa. Lohkot olivat määritelty kahden duppelin arvopistesijoituksien pohjalta, kuusi parasta eri lohkoihin jne. Alkulohkoista meni kaksi parasta per lohko välisarjoihin eli 9 pelaajaa tippui alkusarja ja jäivät sijoille 12.-21.

Välisarja pelattiin neljällä kolmen pelaajan lohkolla, joista lopulliseen 8-Cup:iin lohkojen kaksi parasta. Lohkojen kolmoset sijoille 9.-12.

Loppu pelit muodostuivat erittäin kovatasoisiksi ja huomasi että seura on kehittynyt jätti harppauksin. Naisheittäjät olivat tasoltaa erittäin kovia ja siitä Raili Pietilälle erityismaininta hienon 3. tilan johdosta. Samoin Reijon ja Markon finaali oli kova kansallisentason peliä huikeiden suorituksien osalta ja teknisestikin todellista petanqueta. Tällä kertaa Marko voitti finaalin 13-10 hiuksen hienon ammunnan johdosta.

Syyskauden mestaruudesta pelattiin toisen kerran tänä vuonna ja kokonaismestaruuden vei tänäkin vuonna kaikki osiot voittanut Marko pistein 2414, toiseksi tuli Reijo 1459 ja kolmanneksi Taito 1095. Ohessa on kuva kaikista osallistuneista, joita oli hienosti kaikkiaan 26 pelaajaa.

Eräänlaista historiaa tehtiin Singelinkin osalta. 21 pelaajaa ja 4 pelikenttää oli aamun alkutilanne. Alkulohkojen ajaksi järjesteltiin yksi lisäkenttä ja välisarjan kohdalla palasimme neljän kentän pelaamiseen. Pelit aloitettiin klo 10.00 ja turnaus oli ohitse klo 17.10. Kaikki kahdeksan ensimmäistä sijoitusta oli pelattuna ja finaali kaksikolla oli takana 7 ja 8 ottelua.

-Marko-