Pelaajakortti 002 / 2012 Tapani Juselius

8.11.2012

Pelaajakortti 002/2012 haastattelu

Haastattelussa tänään on KAU-Petanquen Jousimies Tapani ”Tapsa” Juselius (63). Tapsa on seuramme aktiivisimpia tietokoneen käyttäjiä. Hän editoi ottamiaan kuvia ja videoita seuran käyttöön. Pelikentillä hänet näkee välillä sähköjohtoihin kietoutuneena ja kuulokkeet korvilla keskittyen heittoihin.

Tapsa on harrastanut Petanqueta noin kolme vuotta ja paikallisista saavutuksista mainittakoon 2010 KM-trippeli 2. sija ja 2011 KM-trippeli 3. sija, sekä 2012 hallikauden seura singelin 2. sija. Kansallisen tason paras suoritus on 2011 XII-pitsiturnauksen 4. sija ja paras kansainvälinen sijoitus on 2011 ESTIO A-sarjan 8.-16. Petanque harrastuksien lisäksi Tapsan liikunnallisiin harrastuksiin kuuluvat istumalentopallo ja lenkkeily. Ja kun Tapsaa ei harjoituksissa näy on todennäköisesti hän Anja vaimonsa kanssa matkailemassa niin Suomessa kuin Suomen ulkopuolella.

Tapsa kertoo olevansa elämänkoulun viimeisellä luokalla ja olevansa tyytyväinen läheistensä menestykseen ja heidän hyvinvointiinsa. Silti jokaisella on haaveensa ja Tapsa kertookin että hänen haaveisiinsa kuuluu pitkää terveyttä, hyvää säätä ja ettei maailmassa tapahtuisi katastrofeja. Tapsalta tiedustelen ketä hän ihannoi ja vastaus tulee kuin apteekin hyllyltä, suurta poliittista vaikuttajaa vapaustaistelijaa Nelson Rolihlahla Mandelaa, jonka teot kirjoitettiin historian kirjoihin pysyvästi Afrikan osalta. Elämän motoksi Tapsa kirjoittaa lyhyesti ja ytimekkäästi: ” Elämä ei mene koskaan niin huonosti, ettei sitä saisi viinalla menemään vieläkin huonommin.”

Toivotetaan Tapsalle menestyksekästä petanque kautta nyt ja tulevaisuudessa, hiukan malttia ja itseluottamusta lisää niin hyvä tulee, asenne on jo kohdallaan.

-Marko-